A gyerekek árvaházat vagy kutyamenhelyet támogatnának

A tanulás élmény
2018-03-06
Miért kell a “szegény” gyerekeket táborozni vinni?
2018-05-27

Felnőttes dolgok: a munka világa, a pénz és a foglalkozások most a témánk. Van még mit szélesíteni az ezzel kapcsolatos tudásukon, ám a szívük már most is a helyén van. Az első, beszélgetős alkalmon ezek a gondolatokat osztották meg velünk a gyerekek.

Az első, asszociációs játékból kiderült, hogy a mi gyerekeink nagyon jók. Ha sok pénzük lenne, árvaházat, iskolát, állat menhelyet támogatnának belőle. Persze azért van, aki szívesen menne el shoppingolni is. És olyan is, aki katonai bázist építene, hogy megvédje a bántalmazott gyerekeket. Azt is mondják, hogy szerintük a pénz semmit sem jelent, a szeretet az, ami mindent legyőz. Úgy gondolják, hogy a felnőttek azok, akik gondoskodnak róluk, és nem kérnek cserébe semmit, csak néha azt, hogy pakoljanak el a szobájukban. És ők azok is, akik sokat dolgoznak, és csak keveset vannak otthon.
Azt már nehezebb volt összerakni, hogy mire jó az iskola és a tanulás. Volt, aki úgy gondolta, hogy az iskola egyenlő a rosszasággal, sőt olyan véleményt is hallottunk, mely szerint az iskola egy gengszterképző, Aztán azt is megtudtuk tőlük, hogy az iskola az ő munkahelyük, a gyerekeknek az a munkája, hogy tanuljanak. Végül sikerült kimondatni velük, hogy azért kell tanulniuk, hogy felnőtt korukban megvalósíthassák az álmaikat, és jó munkahelyük lehessen.
Azt nem nagyon hiszik egyelőre, hogy a munkát lehet szeretni. Talán a festészetet és az írást lehet, de a takarítást biztosan nem. Végül kiderült, hogy kamionozni jó, vagyis aki ilyesmit dolgozik, annak a munkája a hobbija.
A következő feladatban színes képek alapján próbáltunk meg foglalkozásokat beazonosítani. Például egy szépséges ház kapcsán a mérnök, a kőműves, az ács, a burkoló került szóba, míg egy tál gyümölcsről a gyümölcstermesztőt, a zöldségest és a szakácsot is igyekeztünk az eszükbe juttatni. Egyelőre elég kevés foglalkozás neve volt meg nekik, de azért belejöttek a végén, és rengeteg féle munkáról tudtunk kicsit beszélni.
Az utolsó feladatban foglalkozást végző emberek szerepeltek képeken, ezek alapján beszéltünk arról, hogy ki milyen foglalkozásban tudja elképzelni magát. A felvezető játékoknak hála már egészen nagy lelkesedéssel és tudással válogattak a képek közül, és a többség kétféle hivatást is el tudott képzelni magának. Például egy különlegesebbet és egy hétköznapit, mint az űrhajós-kovács, vagy a festő-óvónő párosítás, de ha jól haladunk lesz még tanárunk, kamion sofőrünk és repülés irányítónk is. Mi azon leszünk, hogy legyen esélyük megvalósítani az álmaikat.

Hozzászólás zárolva